Цивільний захист населення

Підсумки роботи Кременчуцької міської ланки Полтавської територіальної підсистеми цивільного захисту за 2014 рік та основні завдання на 2015 рік

Робота Кременчуцької міської ланки Полтавської територіальної підсистеми цивільного захисту єдиної державної системи ЦЗ у 2014 році була спрямована на безумовне виконання вимог керівних документів, що регламентують роботу з питань цивільного захисту населення і територій.

Головним завданням цивільного захисту на 2014 рік було:

Зниження техногенних і природних ризиків та підвищення рівня захисту населення, шляхом забезпечення ефективного функціонування єдиної державної системи цивільного захисту.

Завдяки скоординованим діям між органами управління та силами цивільного захисту Кременчуцької міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, активній консультаційно-просвітницькій роботі в засобах масової інформації, протягом 2014 року на території міста вдалося забезпечити оперативне реагування на надзвичайні події та ліквідацію їх наслідків не допустивши виникнення надзвичайних ситуацій.

Інформаційна довідка про надзвичайні події, які виникли на території міста Кременчука у 2014 році

Класифікація надзвичайних подій/надзвичайних ситуацій

Кількість надзвичайних подій/ситуацій

Наслідки

Загинуло людей/ з них дітей

Постраждало людей/ з них дітей

Матеріальні збитки

(тис. грн.)

2013 рік

Техногенного характеру

302/-

26/-

174/18

511,0

Природного характеру

24/-

1/-

25/17

-

Соціального характеру

34/-

10/-

28/8

-

Всього:

360/-

37/-

227/43

511,7

2014 рік

Техногенного характеру

301/-

26/3

154/11

1022,95

Природного характеру

11/-

-/-

14/9

-

Соціального характеру

62/-

13/2

33/27

-

Всього:

374/-

39/5

201/47

1022,95

За минулий рік сталася 374 надзвичайна подія, що на 14 подій більше показника минулого року (360 події), під час яких:

· загинуло 39чоловік, з них 5 дітей, у 2013 році загинуло 37 чоловік;

· знизилась загальна кількість постраждалих людей 201 проти 227 у минулому році, але нажаль на 4 особи збільшилась травмування дітей до 47 у 2014 році та 43 дитини у 2013 році.

Основні надзвичайні події за 2014 рік:

 

2013 рік

2014 рік

Виникло пожеж

148

169

під час пожеж загинуло

5 осіб

5 особи

під час пожеж травмовано

11 осіб

8 осіб

Зареєстровано дорожньо-транспортних пригод

146

127

під час яких загинуло 

21 особа

21 особа

з них 3 дитини

під час яких травмовано 

163 особи

з них 21 дитина

146 осіб

з них 11 дітей

Загинуло на водних об'єктах міста:

6 осіб

9 осіб

з них 1 дитина

- за купальний сезон

4 особи

6 осіб

Виявлено та знешкоджено застарілих боєприпасів

2 одиниці

у 2 випадках

7 одиниць

у 3 випадках

Аналіз основних надзвичайних подій показує, що основними чинниками, які спричинили загибель і травмування людей, а також могли призвести до надзвичайних ситуацій та великої кількості загиблих та травмованих є:

· виявлення застарілих боєприпасів часів Великої Вітчизняної війни. Так у Автозаводському районі міста протягом минулого року виникло 3 таких випадки під час яких виявлено 7 застарілих боєприпасів, що на 1 випадок та 2 боєприпаси більше у порівнянні з 2013 роком;

· нещасні випадки з людьми на воді підчас яких у 2014 році загинуло 9 чоловік з них 1 дитина (Автозаводський район 3 загиблих з них 1 дитина, Крюківський район 6 загиблих), що на 3 загиблих більше у порівнянні з 2013 роком.

Протягом купального сезону 2014 року у Автозаводському районі загинула 1 доросла людина, у Крюківському районі загинуло 5 дорослих людей, що в загальному підсумку більше на 2 загиблих у порівнянні з купальним сезоном 2013 року;

· дорожньо-транспортні пригоди загальна кількість яких у 2014 році склала 127 випадків, що на 19 випадків менше ніж у 2013 році, підчас яких у 2014 році загинув 21 чоловік з них 3 дитини, а також травмовано 146 чоловік з них 11 дітей, у порівняні з 2013 роком кількість загиблих не збільшилась, але виросла дитяча загибель аж на 3 дитини, кількість травмованих зменшилась на 17 чоловік з яких 10 дітей;

· пожежі, загальна кількість яких зросла від 148 випадків у 2013 році до 169 випадків у 2014 році, що складає різницю у 21 випадок, що стосується загибелі людей на пожежах то їхня кількість не збільшилась 5 у 2014 та 5 у 2013 році, треба відмітити зменшення травмованих на 3 людини 8 у 2014 році проти 11 у 2013 році. Хочу звернути вашу увагу на те, що підчас пожеж не було загибелі чи травмування дітей.

Стурбованість викликає велика кількість випадків отруєння дітей медичними та хімічними препаратами. Незважаючи на незначне зменшення цього показника необхідно протягом 2015 року проводити роз’яснювальну роботу з батьками та дітьми через засоби масового інформування населення міста, районів у місті, підприємств, установ, організацій, навчальних та медичних закладів щодо недопущення подібних випадків. Так у 2014 році було допущено 42 випадки з них хімічними препаратами 18 та 24 медичними препаратами, у 2013 році було допущено 45 випадків з них хімічними препаратами 20 та 25 медичними препаратами.

З урахуванням надзвичайно складної ситуації, яка склалася внаслідок проведення антитерористичної операції на сході України, основні зусилля Кременчуцької міської ланки Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту у 2014 році були направлені на реалізацію таких основних напрямків, як:

1.    Заходи спрямовані на удосконалення єдиної державної системи цивільного захисту.

2.    Заходи спрямовані на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та зменшення ризику їх виникнення.

3.    Заходи щодо підготовки та визначення стану готовності органів управління, сил та засобів єдиної державної системи цивільного захисту.

4.    Заходи щодо державного нагляду та контролю у сфері цивільного захисту.

5.    Заходи щодо підготовки керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, та населення діям у надзвичайних ситуаціях.

Необхідно зупинитись на питанні оповіщення населення. В цілому рівень готовності системи оповіщення забезпечує своєчасне доведення сигналів до керівного складу та населення міста.

Відповідно до наказу керівника Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту від 16 вересня 2014 року № 1 спільною комісією управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Полтавської філії та філії спеціалізованого електрозв'язку ПАТ «Укртелеком» 22 жовтня 2014 року була проведена комплексна перевірка технічного стану системи оповіщення цивільного захисту області, за результатами проведеної перевірки в місті Кременчуці спрацювало 73 електросирени централізованого запуску (94,8%), що в цілому визначає рівень готовності системи оповіщення забезпечує своєчасне доведення сигналів оповіщення до керівного складу, робітників і службовців, населення міста про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій всіма наявними засобами оповіщення, у т.ч. із використанням засобів телевізійних і радіокомунікацій, та електросирен, які працюють в автономному режимі.

Всього в місті встановлені 126 електросирен, 77 централізованого запуску та 49 сирен працюють в автономному режимі.

Інформування населення міста здійснюється по 12 392 радіоточках, роботу яких забезпечує 7 радіотрансляційних вузлів. Стурбованість викликає тенденція щодо скорочення абонентських радіоточок,  насамперед у населення міста. За минулий рік їх кількість зменшилась на 1 645 од., що є наслідком підвищення абонентської плати та поширенням ультра-коротко-хвильового (УКХ) радіомовлення.

В місті постійно проводиться робота стосовно оперативного оповіщення населення про загрозу стихійного лиха. Друковані тексти звернень до населення на випадок загрози або виникнення найбільш вірогідних НС та відповідні фонограми зазначених текстів закладені як на міській телерадіокампаніі, так і на приватних FM – радіостанціях (радіо «Шансон», ПП телерадіомовна компанія «Аллюр» та ТОВ телерадіокомпанія «Пріоритет»), а також на приватній телекомпанії «Візит».

В місті існує взаємодія місцевих органів виконавчої влади ( міста та районів міста) з підприємствами електрозв'язку (ВАТ «Укртелеком» філії спеціалізованого електрозв’язку Цех № 34 та комбінованим центром телекомунікацій № 334 Полтавської філії ПАТ «Укртелеком») у спільному вирішенні завдань щодо утримання, збереження та розвитку місцевої ланки системи централізованого оповіщення.

В місті затверджена міська програма розвитку та удосконалення цивільного захисту міста Кременчука на 2013-2015 роки, згідно якої на 2014 рік було заплановано для розвитку та удосконалення системи оповіщення та зв’язку у надзвичайних ситуаціях населення міста 138 тис. грн. на встановлення електросирен – 4 шт., на придбання та встановлення 35 гучномовців. В зв’язку з економічною обстановкою в країні фінансування даної програми в 2014 році не проводилось.

На даний час технічні засоби оповіщення в основному працездатні і знаходяться в готовності для передачі та прийому сигналів оповіщення.

Одним з основних заходів у сфері цивільного захисту є укриття населення у захисних спорудах цивільного захисту. Події останнього року в країні аргументовано свідчать про необхідність створення, утримання та розвитку фонду захисних споруд для потреб укриття населення.

На території міста Кременчука знаходиться 121 захисна споруда (90 - сховищ та 31 - протирадіаційне укриття)

Найменування АТО

Сховища

ПРУ

Разом

Автозаводський район

54

15

69

Крюківський район

36

16

52

м. Кременчук

90

31

121

в тому числі:

- 18 комунальної власності.

Одним із завдань в 2014 році було проведення технічної інвентаризації захисних споруд. Відповідно плану основних заходів Полтавської обласної державної адміністрації термін проведення технічної інвентаризації захисних споруд подовжено до 15 грудня 2015 року.

Станом на 01 січня 2015 року в місті проведено інвентаризацію 89 захисних споруд що складає 77,4 % від загальної кількості споруд в місті.

Всі 18захисних споруд комунальної форми власності пройшли технічну інвентаризацію.

- у Автозаводському районі – 36 захисних споруд пройшли технічну інвентаризацію, що складає 67,9 % від загальної кількості споруд на об’єктах економіки району;

- у Крюківському районі – 35 захисних споруд, що складає 79,5 % від загальної кількості споруд на об’єктах економіки району.

Хочу привести приклад про хід технічної інвентаризації по області. Місто Кременчук було відмічено в кращу сторону разом з містами Полтава, Комсомольськ таГребінківським і Чорнухинським районами. Необхідно продовжувати роботу по цьому питанню.

Не в повному обсязі проводять роботи з технічної інвентаризації захисних споруд керівники підприємств:

- комбінованим центром телекомунікацій № 334 Полтавської філії ПАТ «Укртелеком»;

- ПрАТ «Паритет»;

- ВАТ «Кременчуцький завод технічного вуглецю».

Також не вирішене питання з проблемними захисними спорудами, відносно яких неможливо (недоцільно) проводити заходи з технічної інвентаризації через відсутність дозвільних документів на державному рівні.

Не вирішені питання з проблемними захисними спорудами, є низка підприємств, які не укладають договори з МБТІ на проведення технічної інвентаризації захисних споруд, мотивуючи браком коштів та іншими причинами, а саме:

- ТОВ «Кремінь-Кондитер»;

- Трест «Кременчукнафтохімбуд»;

- комбінованим центром телекомунікацій № 334 Полтавської філії ПАТ «Укртелеком»;

- ПП «Лакрас».

Відповідно до Графіку комплексної перевірки стану захисних споруд цивільного захисту міста Кременчука на 2014 рік проведено перевірку121 захисної споруди цивільного захисту.

На виконання частини 7 статті 32 Кодексу цивільного захисту України, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 18.09.2014 № 381 «Про проведення перевірки захисних споруд області до роботи в особливий період», розпорядження в.о. міського голови № 285-р від 30.09.2014 «Про проведення перевірки захисних споруд міста до роботи в особливий період», та з метою покращення стану експлуатації утримання, готовності до використання за призначенням, збереження фонду захисних споруд цивільного захисту міста у жовтні поточного року була  проведена перевірка захисних споруд цивільного захисту міста.

За результатами перевірок 44 захисні споруди готові, 30 захисних споруд обмежено готові, 47 захисних споруд не готові.

Брак коштів основна мотивація, але головна причина такого стану захисних споруд - це безвідповідальне відношення та нерозуміння проблеми в цілому керівниками всіх рівнів.

До переліку захисних споруд цивільного захисту міста, що визначені як «не готові» до використання за призначенням входять:

- 13 захисних споруд КГ ЖЕП «Автозаводське»;

- 3 захисні споруди комбінованого центру телекомунікацій № 334 Полтавської філії ПАТ «Укртелеком»;

- 2 захисні споруди ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод»;

- по 1 захисній споруді ПАТ «АвтоКрАЗ», Кременчуцька філія ПАТ «Полтаваобленерго», МПП «ПАП», ТНВО «Баланс+клуб», Кременчуцького коледжу транспортної інфраструктури та багато інших збанкрутілих підприємств;

- а на ПАТ «Кременчуцький міскмолокозавод» захисна споруда взагалі зруйнована.

Найбільш поширеними недоліками в стані утримання захисних споруд є:

- несправність системи електропостачання, водопостачання та каналізації;

- невідповідність входів (виходів) вимогам нормативно-правових актів;

- недотримання періодичності проведення власниками (балансоутримувачами) перевірок справності системи вентиляції та герметичності захисної споруди;

- не проводиться технічна інвентаризація.

На виконання розпорядження голови Полтавської обласної державної адміністрації, УЖКГ міста проведено значну роботу по визначенню та підготовці підвальних та напівпідвальних приміщень для можливого розміщення мешканців будинків на випадок особливого періоду. На даний час в місті налічується 758 підвальних приміщень з яких 456 підготовлені для укриття мешканців міста.

Створення безпечних умов життя і праці є пріоритетними у любому суспільстві, а тим більше збереження життя та здоров’я дітей.

Питання забезпечення лікувальних закладів міста відповідного профілю функціонування автономними джерелами електропостачання не одноразово розглядалось на засіданнях міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.

При своєчасному фінансуванні у 2015 році заплановано придбати та встановити новий більш потужний дизель-генератор в міському пологовому будинку.

Мінімізація медичних втрат в умовах виникнення та ліквідації наслідків надзвичайної ситуації досягається наданням своєчасної екстреної медичної допомоги. До складу спеціалізованої служби цивільного захисту міста входить станція екстреної медичної допомоги № 2 міста Кременчука комунальної установи «Полтавський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» входить 16 бригад постійної готовності першої черги які на 100 відсотків забезпечені необхідним обладнанням та виробами медичного призначення відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я від 28 серпня 2008 року № 500 «Про заходи щодо удосконалення надання екстреної медичної допомоги населенню в Україні».

Як показує досвід, що попередження та ліквідація можливих причини виникнення надзвичайної ситуації зберігає людське життя, мінімізує матеріальні збитки та скорочує терміни відновлення виробництва, або взагалі дозволяє уникнути цього, тому згідно наказу МНС України № 288 від 15.06.2006 на 3 потенційно – небезпечних об’єктах міста вже змонтовані та функціонують локальні системи раннього виявлення загрози виникнення НС, що становить 4% від загальної кількості. Причиною не встановлення систем раннього виявлення на потенційно-небезпечних об’єктах є відсутність фінансування.

У 2014 році планувались роботи щодо впровадження системи раннього виявлення (СРВ) НС та оповіщення людей у разі їх виникнення на 6 хімічно-небезпечних об’єктах Автозаводського району.

Так станом на 01 січня 2015 року:

- ПАТ «Кременчуцький міськмолокозавод» - система пройшла випробування;

- ПАТ «Кременчуцький колісний завод» - проект пройшов експертизу;

- ПАТ «АвтоКрАЗ» - проект пройшов експертизу;

- Перший водозабірний майданчик - проект розроблений і пройшов експертизу;

- Кременчуцька ТЕЦ ПАТ «Полтаваобленерго» - проект пройшов експертизу.

Встановлені та функціонують системи раннього виявлення:

- ПАТ «Джей Ті  Інтернешнл Україна»;

- КФ ТОВ СП «Нібулон»;

- ПАТ «Кременчуцький сталеливарний завод».

Триває робота по впровадженню системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення на ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод».

На засіданні міської комісії з питань ТЕБ і НС було розглянуто питання «Про прогноз весняної повені в 2014 році та готовність комунальних та аварійно-рятувальних служб до зустрічі паводку, пропуску льодоходу і  повені у 2014 році а також з питань ліквідації наслідків можливих підтоплень територій міста». На виконання засідання комісії було відпрацьоване розпорядження міського голови від 12 вересня 2014 року № 289–Р, згідно якого була створена комісія по перевірці стану снігоприбиральної, водовідкачувальної, інженерної техніки та автономних джерел електропостачання на підприємствах міста.

В результаті проведеної роботи було встановлено кількість і переліки житлових будинків, об’єктів господарювання, життєзабезпечення, що можуть зазнати шкідливого впливу води, перелік заходів щодо забезпечення їх сталого функціонування; розрахунки на можливу евакуацію населення, що попадає в зону ризику та заходи по організації його всебічного життєзабезпечення.

З 27 лютого по 07 березня 2014 року  проведено комісійну перевірку стану водозахисних дамб, стаціонарних водовідкачуючих станцій та водовідвідних каналів розташованих на території міста, які знаходяться на балансі комунальних підприємств: КП «Кременчукводоканал», КП «Кременчуцьке підрядне спеціалізоване шляхове ремонтно-будівельне управління», КП «Благоустрій Кременчука» та Кременчуцької експлуатаційної дільниці Дніпродзержинського регіонального управління водними ресурсами щодо стану підготовки та готовності до пропуску весняної повені, льодоходу та паводків у 2014 році.

В результаті перевірки управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Кременчуцької міської ради були складені акти щодо готовності підприємства до роботи в умовах весняної повені та паводків.

Перевірені підприємства до роботи в умовах весняної повені та паводків були в основному готові.

З 24 вересня по 9 жовтня 2014 року було проведено перевірку наявності та стану снігоприбиральної та водовідкачувальної техніки на підприємствах міста.

Комісійно за участю працівників управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення перевірено 11 підприємств з них 9 комунальних та 2 керуючі компанії: 55 одиниць снігоприбиральної, 16 одиниць водовідкачувальної та 21 одиниця інженерної техніки.

На підприємствах іншої форми власності за участю відділів з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчих комітетів районних у місті Кременчуці рад перевірено 47 одиниць снігоприбиральної, 23 одиниці водовідкачувальної та 11 одиниць інженерної техніки.

На момент перевірки техніка знаходилась у справному стані та готова до використання за призначенням у кількості 102 одиниці снігоприбиральної, 39 одиниць водовідкачувальної та 32 одиниці інженерної техніки в цілому за місто.

З квітня по серпень місяць 2014 року в місті проводилась робота по запобіганню загибелі людей на водних об’єктах та підготовки місць масового відпочинку людей біля води та на воді.

Перевірялась готовність рятувальних постів дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

Робоча група перевіряла міські пляжі та човнові станції. Під час перевірки особливу увагу було приділено питанням утримання прилеглої території, дотримання стану пожежної безпеки, наявності засобів першої медичної допомоги та утримання рятувальних постів.

З метою створення додаткових сезонних рятувальних постів в місцях масового відпочинку людей на воді та біля води здійснено підготовку 10 рятувальників на базі Полтавського аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області, що дало змогу встановити 6 сезонних рятувальних постів в місцях відпочинку на воді та біля води.

- центральний міський пляж;

- пляж в районі парку «В. Інтернаціоналістів»;

- місце відпочинку в районі вул. Керченської;

- в районі бару «Поплавок» в Крюкові;

- намита коса в районі парку «Придніпрівський»

- в районі човнової станції "Демурівка".

За купальний сезон працівниками міліції проведено 133 бесіди з метою недопущення адміністративних правопорушень пов'язаних з розпиванням пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або появи у громадських місцях у нетверезому стані.

З метою запобігання нещасних випадків на водних об’єктах міста проведено 13 виступів на радіо та телебаченні, на сайті міськвиконкому розміщені пам’ятки про правила поведінки на воді.

Розміщено 450 пам’яток в громадському транспорті та на 19сітілайтах (засіб зовнішньої реклами), під час щотижневих рейдів в місцях масового та стихійного відпочинку людей біля води розповсюджено близько 760 шт. пам’яток про заборону купання в необлаштованих місцях та у нетверезому стані.

По радіотрансляційній мережі міського центрального пляжу постійно нагадувались правила поведінки на воді. Загальна кількість виходів в ефір - 620 разів.

З метою запобігання виникнення надзвичайних подій та ситуацій міською комісією з питань ТЕБ і НС були розроблені та затверджені «План першочергових (невідкладних) запобіжних заходів та робіт на об’єктах і територіях з ризиком виникнення надзвичайних ситуацій м. Кременчука на 2014 рік», «Комплексний план заходів щодо попередження надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в осінньо-зимовий  період 2014/2015 року міста Кременчука», «Плану заходів щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах міста Кременчука в зимовий період 2014/2015 року».

Одним з питань яке розглядалось на комісії було про заходи направлені на попередження отруєнь населення дикорослими грибами та недопущення розповсюдження рослин, які викликають алергічні захворювання.

У період з квітня по кінець жовтня місяця проводилась інформаційно-просвітницька робота через засоби масової інформації, а також шляхом розповсюдження пам’яток для населення під час рейдів та розміщення пам’яток та статей на сайтах виконавчих комітетів міськвиконкому та районних рад, але незважаючи на це у місті допущено 1 летальний випадокотруєння дорослої людини.

Сили цивільного захисту міста складаються з пожежно-рятувальних підрозділів, рятувально-водолазної комунальної установи, 655 формувань цивільного захисту суб’єктів господарювання, 10 спеціалізованих служб цивільного захисту міста загальною чисельністю 11 065 чоловік. Формування укомплектовані та в основному готові до дій за призначенням при ліквідації надзвичайних ситуації техногенного та природного характеру і їх наслідків та в умовах надзвичайного стану.

Спеціальна підготовка працівників, які ввійшли до складу формувань цивільного захисту здійснювалась за 15 годинною програмою під час проведення курсового навчання в навчальних групах на підприємствах та спеціальних об’єктових навчаннях та тренуваннях.

Спеціальні об'єктові тренування з питань цивільного захисту із спеціалізованими службами і формуваннями цивільного захисту та органу управління ними проводились тривалістю від 4 до 8 годин на підприємствах, в установах та організаціях. Всього проведено 41 захід до яких залучалось 4 614 особи з числа формувань цивільного захисту об’єктів господарської діяльності;

Персонал об’єктів підвищеної небезпеки додатково проходив підготовку з техногенної безпеки під час участі у протиаварійних об’єктових тренувань передбачених планами ліквідації та локалізації аварій. На об’єктах господарювання проведено 65 протиаварійних тренувань де пройшли підготовку 525 осіб;

Практична підготовка та відпрацювання дій за планами реагування на надзвичайні ситуації, планами цивільного захисту на особливий період, керівного складу та персоналу об’єктів економіки здійснювались під час підготовки та проведення навчань і тренувань згідно Плану основних заходів цивільного захисту Кременчуцької міської ланки Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту на 2014 рік.

З метою забезпечення високої організованості, готовності та оперативності реагування на надзвичайні ситуації на підприємствах та мікрорайонах міста згідно наказу начальника цивільного захисту міста № 2 від 09 вересня 2014 року «Про організацію та проведення Тижня цивільного захисту населення міста Кременчука» протягом якого в місті були проведені практичні та теоретичні навчання з питань цивільного захисту населення міста. В навчаннях прийняли участь працівники підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також непрацююче населення.

На всіх підприємствах, установах, організаціях та спеціалізованих службах цивільного захисту міста під час проведення Тижня цивільного захисту були уточнені плани цивільного захисту і плани на особливий період, уточнені плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки, уточнені інструкції щодо дій персоналу у разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації, проведені спеціальні об’єктові тренування, інструктажі.

15 вересня проведено інструкторсько-методичне заняття з питань цивільного захисту населення міста Кременчука з керівним складом цивільного захисту міста, керівниками відділів з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, спеціалістами по роботі з населенням виконавчих комітетів районних у місті Кременчуці рад, представниками територіальних центрів соціального обслуговування населення Автозаводського та Крюківського районів міста, учбових закладів міста, ТОВ «Житлорембудсервіс», ЧП «Кременчуквисотбуд», ТОВ «Добробит», ТОВ «ЖЕП «Перспектива», керівниками ОСББ, відповідальними особами з питань цивільного захисту підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності.

16 вересня проведено практичне заняття за темою: «Дії працюючого і непрацюючого населення міста Кременчука при раптовому нападі незаконно створених збройних формувань проросійського спрямування із застосуванням важкого озброєння та артилерії» до якого залучався особовий склад наступних спеціалізованих служб міста: зв’язку і оповіщення, медичної, протипожежної, охорони громадського порядку та були відпрацьовані навчальні питання:

- порядок оповіщення та інформування населення про раптовий напад противника та виникнення надзвичайних ситуацій;

- порядок надання медичної само та взаємодопомоги при раптовому нападі противника та виникнення надзвичайних ситуацій, практичний показ на тренажері, правила реанімації постраждалого, накладання пов’язок.

Показ комплектації автомобіля швидкої медичної допомоги, медичної сумки для медичних формувань цивільного захисту.

Надання психологічної допомоги постраждалим після раптового нападу супротивника;

- правила поведінки під час обстрілу, правила поводження в завалах та методика виживання, правила поведінки та порядок дій при виявленні вибухонебезпечних предметів, показ первинних засобів пожежогасіння та доведення правил їх використання, показ пожежної та аварійно-рятувальної техніки з коментарями щодо правил застосування;

- порядок оповіщення та інформування населення виникнення надзвичайних ситуацій, організація охорони громадського порядку в місті, показ спецтехніки з коментарями щодо характеристик засобів захисту;

- коротка характеристика засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри від небезпечних хімічних речовин та приладів вимірювання радіаційно-хімічного забруднення, показ засобів захисту, правила та порядок їх застосування.

На ПАТ «Кременчуцький м’ясокомбінат», одному з хімічно-небезпечних підприємств міста, 18 вересня проведено практичне заняття за темою: «Дії формувань цивільного захисту при руйнуванні обладнання аміачної компресорної об’єкту». У процесі занять були відпрацьовані питання щодо гасінню умовної пожежі, ліквідації розливу аміаку та наданню невідкладної допомоги потерпілим.

З 18 по 19 вересня 2014 року були проведені практичні заняття з мешканцями мікрорайонів Ревівка та Лашки щодо дій у надзвичайних ситуаціях. Мобільна група у складі представників Кременчуцького міськрайонного управління Головного управління ДСНС України у

Полтавській області та медичної служби провела роз’яснювальну роботу та підготувала непрацююче населення до дій на випадок військової загрози.

16 жовтня 2014 року було проведено штабне тренування з органами управління Кременчуцької міської ланки Полтавської територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ на тему: «Дії керівного складу органів управління Кременчуцької міської ланки Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту щодо ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, яка виникла в результаті раптового авіаційного удару противника по окремим частинам міста (мікрорайони № 100, 101, 57)»

До проведення вищезазначених тренувань залучалось 1113 осіб.

22 жовтня 2014 року проведено командно-штабне тренування спеціалізованої комунально-технічної служби цивільного захисту міста Кременчука на тему: «Дії органів управління та сил спеціалізованої комунально-технічної служби цивільного захисту міста Кременчука під час ліквідації наслідків  аварійної ситуації в місті Кременчуці, що виникла внаслідок різкого погіршення погодних умов».

До проведення зазначених тренувань залучалось 204 особи.

Один із розділів роботи є виховання у підростаючогопокоління умінь та навичок діям у надзвичайних ситуаціях. В загальноосвітніх закладахДень цивільного захисту це складання своєрідного іспиту по здобутим навичкам на протязі учбового року, в дошкільних навчальних закладах таким іспитом є тиждень безпеки дитини.

25 квітня проведено День цивільного захисту, об’єктового тренування та стану цивільного захисту в 32 загальноосвітніх школах міста, з охопленням 18 190 осіб.

З 19 23 травня проведено тиждень безпеки дитини в 46 дошкільних навчальних закладах міста з охопленням 6397 осіб.

Підготовка працюючого населення є важливою складовою нашої діяльності. Згідно плану комплектування навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності підготовлено 606 осіб.

З 10 по 14 листопада 2014 року групою викладачів центру підготовки міста Полтави по програмі короткострокового підвищення кваліфікації керівних кадрів і фахівців, міста Кременчука було навчено 161 особу.

Протягом минулого рокупо програмі курсового навчання на навчальній базі Кременчуцьких міських курсів цивільного захисту підготовлено445чоловік.

Відповідно до «Міської програми розв’язання проблеми протипожежного захисту житлових будинків підвищеної поверховості висотою понад 26,5 м у м. Кременчуці на 2014 – 2017 роки» з 14 житлових будинків підвищеної поверховості, які збудовано в місті, 10-обладнано системою протипожежного захисту. Проблемним питанням залишається обладнання системою протипожежного захисту чотирьох житлових будинків підвищеної поверховості що знаходяться на обслуговуванні об'єднань співмешканців багатоповерхових будівель.

На випадок виникнення надзвичайних ситуацій в місті та на підприємствах створені резервні фонди. Розмір резервного фонду міського бюджету в 2014 році становив 3 283 841 грн. На 2015 рік резервний фонд міського бюджету заплановано у розмірі 4 млн. 350 тис. 556 грн.

Проблемні питання, над вирішенням яких буде продовжено роботу в 2015 році при умові достатнього фінансування:

1. В зв’язку з наявністю на даний час 31 будівлі підвищеної поверховості в тому числі 14 - житлового призначення, необхідно вирішити питання щодо придбання спеціального пожежного автомобіля (автодрабини) або колінчатого автопідйомника із висотою підйому понад 52 метрів, що забезпечить можливість ефективно та швидко виконувати завдання по рятуванню людей та гасінню пожеж у будівлях підвищеної поверховості.

2. Перехід на сучасні засоби стаціонарного зв'язку та створення цифрових АТС унеможливлює підключення цифрових телефонів керівного складу ЦЗ до стійок централізованого оповіщення, яка адаптована для підключення до аналогових АТС.

3. Забезпечення джерелом автономного електроживлення міського пологового будинку.

4. Впровадження та реалізація міської комплексної програми ліквідації наслідків підтоплення території міста Кременчука.

5. Після ліквідації обласних складів цивільної оборони залишається невирішеним питання забезпечення непрацюючого населення міста засобами індивідуального захисту.

6. Придбання промислових засобів захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин (це протигази з фільтруючими коробками, протигази дитячі та дитячі захисні камери) для непрацюючого населення, яке проживає в зоні прогнозованого хімічного забруднення від хімічно небезпечних об'єктів, згідно міської програми розвитку та удосконалення цивільного захисту населення міста Кременчука на 2013-2015 роки.

Завдання на 2015 рік:

1. Головним завданням цивільного захисту є зниження техногенних і природних ризиків та підвищення рівня захисту населення, шляхом забезпечення ефективного функціонування єдиної державної системи цивільного захисту.

2. Виконати в повному обсязі плану основних заходів цивільного захисту Кременчуцької міської ланки Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту на 2015 рік.

3. Якісно підготуватись та на належному рівні прийняти участь у командно-штабному навчанні з органами управління та силами цивільного захисту територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Полтавської області в червні 2015 року.

4. Реалізувати заходи заплановані на 2015 рік відповідно до міської Програми розвитку та удосконалення цивільного захисту населення міста Кременчука на 2013 – 2015 роки.

 

Начальник управління з питань надзвичайних ситуацій

та цивільного захисту населення

виконавчого комітету Кременчуцької міської ради                                                      С.П. КИРИЧЕЙКО